Gröna Kuren

Postades den 31 januari, 2015

Efter inlägget Friskare utan socker där vi skrev om Marielle Persson som blivit av med en rad hälsoproblem sedan hon tog bort socker, gluten och laktos ur kosten har fler hört av sig. En av de som kontaktat oss är Åsa Gustavsson, 38 som skrev att hon fått ett nytt liv sedan hon börjat med Gröna kuren. 

“Hej, jag har fått ett nytt liv sen jag la om min kost. Äter Gröna kuren för att få ordning på min Candida. En vecka efter kostomläggningen märkte jag dramatiska förändringar. Från en dag till en annan. Jag var pigg, glad, behövde inte sova en stund på eftermiddagen. Kroppen svarar nu på träning, jag tänker klart, bättre koncentration, bättre minne, inga katastroftankar. Jag har helt enkelt fått ett nytt liv. Ett underbart och härligt liv!”

Vi kontaktade Åsa för mer information:

Hur länge har du ätit Gröna kuren?

– Jag har ätit så sedan 22 sept 2014 samt kompletterat med kosttillskott.

Vad har du märkt för resultat?

– Efter en vecka skedde en drastisk förändring. Från ena dagen till den andra blev jag pigg. Från att ha tagit varje tillfälle till att få sova en stund blev jag full med energi och inga tankar på att sova. Fick börja hitta saker att göra nu när jag fick så mycket tid och energi. Har även tappat 25 cm i midjan.

Vad åt du tidigare?

– Har provat olika saker. Sockerberoende som jag är så har kosten varierat beroende på om jag har orkat stå emot sötsug eller inte. Så i perioder åt jag mycket socker. För två år sedan slutade jag med pasta, min dåvarande favoriträtt!

Kommer du fortsätta på samma kosthållning efter kuren?

– Jag kommer nog lägga till grönsaker i alla färger och även prova mejeri, men vågar knappt. Är så rädd att falla tillbaka. Och vill vänta till jag ser att kroppen läkt ordentligt från Candidan.

Detta är Gröna kuren

1-3 månader med kost som inte höjer blodsockret. Enbart gröna grönsaker, fett och protein – dvs fisk, kött, bönor och ägg, smör, kallpressad olivolja, rapsolja och kokosolja. Undvik all frukt, sötsaker, bakverk, juice, alkohol samt stärkelseprodukter som ris, pasta, potatis, morot etc.

Bör kombineras med följande fyra tillskott:

  1. L-glutamin 1 tsk i ett glas vatten morgon och kväll – stärkande för tarmväggen
  2. Cellenzym 2 ggr per dag (i samband med måltid) för mer effektiv matsmältning
  3. Probiotika 1 LactoVital varje dag för att tillföra hälsosamma tarmbakterier
  4. Kokosolja (kallpressad), 1-3 msk per dag

Kommentera